اسرائیل؛ بزرگترین بازار برده‌داری جنسی در جهان


اسرائیل؛ بزرگترین بازار برده‌داری جنسی در جهان



اسرائیل؛ بزرگترین بازار برده‌داری جنسی در جهان
اسرائیل؛ بزرگترین بازار برده‌داری جنسی در جهان ::
با آنکه رژیم صهیونیستی همواره در مجامع بین‌المللی و همراه با مظلوم‌نمایی خود را یکی از حامیان حقوق‌بشر و حقوق‌زنان معرفی می‌کند، اما زنان برای فروش در ویترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اسراییل به معرض نمایش گذاشته می‌شوند.
در سالهای اخیر به‌طور مکرر پیش آمده، زنانی که از کشورهای مختلف با وعده پیدا کردن شعل به اسرائیل قاچاق شده‌اند، با برچسب قیمت برای تن‌فروشی در ویترین به نمایش گذاشته می‌شوند. هر ساله ده‌ها هزار نفر از دختران کشورهای مختلف بخصوص شرق اروپا با وعده کار به سرزمین‌های اشغالی برده می‌شوند، اما در انتها به عنوان روسپی به خدمت صهیونیست‌ها درمی‌آیند.
این زنان و دختران معمولاً در آپارتمان‌هایی نگهداری می‌شوند که درب‌های آن قفل و پنجره‌ها دارای حفاظهای فلزی است، تا از فرار آنها جلوگیری شود.


اسرائیل؛ بزرگترین بازار برده‌داری جنسی در جهان



با یه همسر پر توقع چه جوری باید تا کرد؟

1:

خوب یعنی برده داری و کنیزداری چیز بدیه و با حقوق بشر و حقوق زنان منافات داره؟
اگه اینطوره پس چرا منع نشده و ما در اسلام هم برده داری و کنیزداری داریم؟


۳ رفتار زنان که مردان را اذیت می کند

2:

شما از اسلام اطلاعی نداری واسه همین برای خودت یه چیزی شنیدی اومدی اینجا تکرار میکنی اسلام اولین چیزی که با اون به مخالفت پرداخت نظام برده داری بود در مورد کنیز هم فقط در صورتی که زنان در جنگ علیه مسلمانان شرکت داشته باشند و اسیر شوند کنیز محسوب می شوند یا در صورتی که شوهرشان در جنگ علیه مسلمین کشته شود اغفال زنان و هستفاده جنسی از اون ها در هیچ کجای اسلام توصیه نشده هست


همسر امام زمان(عج) کیست؟

3:

جهت اطلاع دوستان؛
خبر کلهم دروغه و همچین چیزی در اسرائیل یا هیچ کشور دیگه ای نیست که فروش انسان درش آزاد باشه.


در زندگی زناشویی این نکات را فراموش نکنید
داعش میتونه جزو هستثنائات باشه.


8 راه برای صلح داماد و مادرزن
هر چند ممکنه بعضی کشورای درب و داغون هم بصورت غیر رسمی برده داری داشته باشن.

این لینکها گویای حقیقت ماجراست:

“Women to go” protest targets sex trade in Israel | euronews, world news

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/me...ing/index.html


مهمتریت عامل اختلاف خانوادگی و طلاق چیست

4:


دوست عزیز.این صیونیسیتها خودشون این شایعات دروغ را درست مینمايند تا ما این ها را رسانه ای کنیم و ان وقت به ما تمسخر نمايند و ما را احمق نشون بدند و همچنین مظلوم نمایی نمايند و بگویند دشمنان ما چقدر احمقند و ما بر حقیم.
از شما بعید هست که در این اهداف شوم صیون ها شریک شوید و ابروی مسلمین را ببرید


خانم‌ها با این راهکارها امکان بارداری‌ را افزیش دهید

5:

دادا دقت نکردی،دوستمون برده داری جنسیو دارن میگن


تنها حق قانونی یک زن بعد از ازدواج مجدد همسر...

6:

اسراپیل بزرگترین حامی لواط بازان هم هست

7:

اسرائیل خر ،اسرائیل بد اصلا بگیم اسرائیل جیز

این مطلب کمی قدیمیه که البته دوستمون عکس هاش رو نزاشتن ،
تعدادی هنرمند خانوم برای اعتراض به هستفاده جنسی از زن ها با برنامه گرفتن در یک سری ویترین فروشگاه ها و برچسب قیمت گذاشتن که در ایران رفقای خوبمون بدون خوندن مطلب و هدف کار ، شروع کردن به پخش چنین اراجیفی دقیقا شبیه به همان مجسمه هایی که چند سال قبل فرمودند به خاطر توهین به قران تبدیل به حیوان شدن و ...




از این گذشته ، مگر ما در ایران کم فاحشه داریم ؟ مگر کم هست زن ودخترایی که صادر میشن به دبی برای سکس ؟

8:

از این بحث اصلا خوشم نمیاد اما مگر زنهایی که در جنگ ها به عنوان غنیمت جنگی به دست میومد برای مسائل جنسی هم هستفاده نمیشد ؟

9:

زنهایی که در جنگ ها به عنوان غنیمت جنگی به دست میومدن شغل شریفشون روسپیگری نبوده و اگرم هستفاده میشدن به همسری درمیومدن

10:

در زیر خبرهای جدیدی از جنایات اسرائیل را آماده کردیم که با هم می خوانیم


مدتی پیش ، در اقدامی جنجال‌برانگیز ، تعدادی از سربازهای زن‌ ارتش رژیم صهیونیستی در حالی تصاویری نیمه‌-برهنه از وقت خدمت خود در پایگاه‌ نظامی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که با واکنش‌های فراوانی در محافل خبری جهان روبرو شد.

انتشار این تصاویر که خشم مقامات صهیونیست را به همراه داشت باعث شد دسترسی سربازهای صهیونیست به شبکه‌های اجتماعی محدود شود.



اما همین افراد تنها سپس یک هفته و سپس اینکه به‌اصطلاح تنبیه شدند ، تصاویر زننده‌تری منتشر کردند و با انتشار ویدئویی زننده برگ دیگری از فساد اینبار از نوع اخلاقی را در ارتش صهیونیست‌ها به نمایش گذاشتند.

این اقدام هم با سر و صدای محافل خبری رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم مواجه شد که تهدید به تنبیه افراد خاطی کردند ، اما در نهایت هیچ اقدامی عملی برای جلوگیری از رفتار سربازهای زن ارتش گرفته نشد.

با توجه به تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده که در زیر به اون‌ها اشاره خواهد شد ، به نظر می‌رسد این بار نیز رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای سوء هستفاده از زن‌ها در پیش دارد.







سوء هستفاده رژیم صهیونیستی از ویژگی‌های خاص زن‌ها امری به دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

در نقل اشاره شده ، به سوء هستفاده موساد ، ساوقت جاسوسی رژیم صهیونیستی از ویژگی‌های خاص زن‌ها در عملیات‌های محرمانه جاسوسی خود برای نیل به اطلاعات طبقه بندی شده پرداخته شد.








11:

فقط برای خنده!!!!!
اهان پس فقط برای خنده

12:

مگه دلقکند که خود را مضحکه ی دست امت نمايند ؟
این چیزی جز حقارت نیست
شایعه هم نیست >
شما توی گوگل بزن woman
تیتر باز شده میاد زن برای فروش ...
اسرائیل؛ بزرگترین بازار برده‌داری جنسی در جهان
پس دروغی وجود نداره





اسرائیل؛ بزرگترین بازار برده‌داری جنسی در جهان

13:

چرا مسلمونا به غلام هاشون تجاوز میکردن پس؟

کنیز هاشونوم که کشتزار و مزرعه بودن از دم...خخخخ

این بیچاره های اسرائیلی هم از وقتی اومدن خاورمیانه این کارای بدو از امت اینجا یاد گرفتن
از بس که خاور میانه و امتش بدآموزی دارن
اصلن تو خود اسرائیل چن میلیون فلسطینی زندگی میکنه
این برده های جنسی اکثرن کنیزهای فلسطینیا هستن

14:

کسی که خودش را زده به حماقت نمیشود بیدار کرد.پس من با شما حرفی ندارم.


15:

دقیقا درست هست و اسرائیل به فاحشه خانه ها و فاحشه گری هایش مشهور هست

16:

تا اسراییل که نمیشود رفت !
پاس ما برای اسراییل اعتبار ندارد
من میروم یک سر به اولین چهاراه محل زندگیم در شهرستان تهران بزنم
خدا را شکر دست هیچ واسطه ای هم در میان نیست !!!!!!!!!!!!!!

17:

برده داری ؟! خب این که از لحاظ شرع مقدس اسلام مشکلی نداره :)

-------
بر فرض این خبر درست ! شما چرا چشمتو به فساد داخل ایران بستی ؟!
فکر کردید با پخش این خبرها و پوشش ندادن مشکلات داخل ایران امت ذهنشون منحرف میشه ؟!
نه خیر جانم !

18:




عاهان ، یعنی اگر یک زن به غنیمت برده بشه و اسم همسر روش بزارن به خاطر اینکه بتونن هر شب ترتیبشو بدن مشکلی نداره ؟ ولی کسی که میخاد برای ( لذت ، پول یا هر چیز دیگه ) رابطه بربرنامه کنه میشه بد ؟


هستدالال اسلامیتون از پهنا تو حلق صهیونیست ها

19:

چرا برده‌داری در اسلام حرام نگردیده هست؟
پرسش

چرا برده‌داری در اسلام حرام نگردیده هست؟ در حالی که خداوند متعال در قراون مجید (آیه شریفه لا اکراه فی الدین) انسان را در انتخاب دین دارای اختیار و حق انتخاب دانسته هست.

جواب اجمالی


در برخورد اسلام با این مسأله برده داری باید به این نکات توجه داشت که:
1 - اسلام هرگز ابداع نماينده بردگى نبوده هست.
2 - اسلام به سرنوشت دردناک بردگان در گذشته به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی نگریسته هست.
3 - اسلام براى آزادى بردگان طرح بسیار دقیق و حساب شده ای ارائه کرده هست.

زیرا گاه نیمى از جامعه را بردگان تشکیل مى‏دادند، که نه کسب و کار مستقلى داشتند، و نه وسیله‏اى براى ادامه زندگى.

اگر اسلام با یک فرمان عمومى دستور مى‏داد همه بردگان را آزاد نمايند ، یا بیشتر اونها تلف مى‏شدند و یا این جمعیت عظیم بیکار و گرسنه ای که محرومیت به او فشار ‏آورده به همه جا حمله‏ور می شد و درگیرى و خونریزى به راه انداخته نظم جامعه را مختل می کرد.بنابراین اسلام طرح و برنامه حساب شده ای وضع کرد تا اینان تدریجا آزاد شده و جذب جامعه گردند .

این طرح مواد زیادى دارد که عبارتند از :
ماده اول - بستن سرچشمه‏هاى بردگى
ماده دوم - گشودن دریچه آزادى
ماده سوم - احیاى شخصیت بردگان
ماده چهارم - رفتار انسانى با بردگان
ماده پنجم – فراخوان انسان‏فروشى بعنوان بدترین کار !
پیشوایان اسلام اگر برده یا بردگانی در اختیار داشتند در قالب همین برنامه حساب شده و حکیمانه اسلام بوده هست و معاشرت اونان با بردگان به گونه ای بود که در بسیاری از موارد وقتی برده ای را آزاد می کردند اون برده حاضر نمی شد منزل امام (ع) را ترک کند.

علاوه بر این، برخورد و معاشرت رهبران دین با بردگان یک الگوی عملی برای مسلمانان در برخورد با این مسأله بسیار مهم ، در جهت از بین بردن برده داری بوده هست.

اما در ارتباط با شبهه ی شما در رابطه با تناقض مسأله ی برده داری و آیه ی شریفه ی «لااکراه فی الدین» لازم هست ذکر کنیم که: مسأله ی برده داری با مسأله اختیار و آزادی انسان در انتخاب دین و عقیده تفاوت بنیادین دارد.

به تعبیری روشنتر آیه ی شریفه اشاره به رد اجبار و اکراه در پذیرش دین و عقیده دارد و مربوط به روح انسان و امری درونی هست لکن برده داری مربوط به هستثمار جسم و وجود بیرونی انسان هاست.

کما این که در طول تاریخ انسان هایی نظیر بلال حبشی و ...

که به حسب ظاهر برده بوده اند اما در انتخاب عقیده و دین روحی آزاد و مختار داشته و اسلام را پذیرفته اند و از اونطرف انسانهایی نظیر ابولهب و ...

که به حسب ظاهر آزاد بوده اند اما از لحاظ روحی در بند و اسارت شهوات و تمنیات نفسانی و دنیوی بوده اند و با حقیقت اسلام به مقابله برخاستند.


جواب تفصیلی

برای روشن شدن جواب لازم هست اندکی به بحث بردگى در اسلام پرداخته شود.



گر چه مساله برده‏گیرى و برده‏دارى به عنوان یک دستور حتمى در مورد اسیران جنگى، در قراون مجید نیامده هست ولى انکار نمى‏توان کرد مطالبی که در قراون براى بردگان ذکر شده هست، اصل وجود بردگى را حتى در وقت پیامبر (ص) و صدر اسلام اثبات مى‏کند [1] ، مانند جواز اسیر گرفتن در جنگها و از اونان به عنوان برده هستفاده کردن، احکام ازدواج با بردگان، احکام محرمیت با بردگان یا مساله مکاتبه ( قرارداد براى آزادى بردگان ) که در آیات متعددى از قراون در سوره نساء - نحل - مؤمنون - نور - روم و احزاب آمده هست .



اینجا هست که بعضى بر اسلام خرده مى‏گیرند که چرا این آئین الهى با اون همه محتوا و ارزشهاى والاى انسانى مساله بردگى را به کلى الغاء نکرده، و طى یک حکم قطعى و عمومى آزادى همه بردگان را فراخوان ننموده هست ؟ !

درست هست که اسلام سفارش زیادى در مورد بردگان کرده، اما اونچه مهم هست آزادى بى‏قید و شرط اونها هست، چرا انسانى مملوک انسان دیگرى باشد و آزادى را که بزرگترین عطیه الهى هست از دست دهد؟ !

جواب : در یک جمله کوتاه باید فرمود که اسلام برنامه دقیق و وقتبندى شده براى آزادى بردگان دارد که بالمال همه اونها تدریجا آزاد مى‏شوند، بى‏اونکه این آزادى عکس العمل نامطلوبى در جامعه به وجود آورد .



ولى پیش از اونکه به توضیح این طرح دقیق اسلامى بپردازیم ذکر چند نکته را مقدمتا لازم مى‏دانیم:

1 - اسلام هرگز ابداع نماينده بردگى نبوده هست، بلکه در حالى ظهور کرد که مساله بردگى سراسر جهان را فرا گرفته و با تار و پود جوامع بشرى آمیخته بود.



2 – بردگان در طول تاریخ سرنوشت بسیار دردناکى داشته‏اند، به عنوان نمونه بردگان اسپارتها را که به اصطلاح قومى متمدن بودند در نظر مى‏گیریم ، به قول نویسنده روح القوانین غلامان اسپارتى به قدرى بدبخت بودند که تنها غلام یک نفر نبودند، بلکه غلام تمام جامعه محسوب مى‏شدند، و هر کس بدون ترس از قانون مى‏توانست هر قدر بخواهد غلام خود یا دیگرى را آزار و شکنجه دهد، و در حقیقت زندگانى اونها از حیوانات نیز بدتر بود .



از وقتى که بردگان را از کشورهاى عقب‏افتاده صید مى‏کردند تا هنگامى که در بازارهاى فروش عرضه مى‏شد بسیارى از اونها مى‏مردند، و باقیمانده وسیله‏اى بودند براى بهره‏گیرى برده‏فروشان طماع و اندک غذائى که به اونها مى‏دادند براى زنده ماندن و کار کردن بود، و به هنگام پیرى و بیماریهاى صعب العلاج اونها را به حال خود رها مى‏کردند تا به شکل دردناکى جان دهند! لذا نام بردگى در طول تاریخ با انبوهى از جنایات هولناک همراه هست .

اسلام به عنوان دینی که برای آزادی و سعادت همه بشریت آمده بود همواره از سرنوشت دردناک بردگان در گذشته به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی رنج می برده هست.

به همین دلیل هرگز در برابر این مسأله مهم سکوت نکرده هست و راه حلی بسیار حکیمانه و دقیق برای ریشه کن کردن این معضل ارائه نموده هست.


3 - طرح اسلام براى آزادى بردگان
اونچه غالبا مورد توجه برنامه نمى‏گیرد این هست که اگر نظام غلطى در بافت جامعه‏اى وارد شود ریشه‏کن کردن اون احتیاج به وقت دارد، و هر حرکت حساب نشده نتیجه معکوسى خواهد داشت، درست همانند انسانى که به یک بیمارى خطرناک مبتلا شده و بیماریش کاملا پیشرفت نموده هست، و یا شخص معتادى که دهها سال به اعتیاد زشت خود خو گرفته، در اینگونه موارد حتما باید از برنامه‏هاى وقت بندى شده هستفاده کرد .



صریحتر بگوئیم : اگر اسلام طبق یک فرمان عمومى دستور مى‏داد همه بردگان موجود در اون را آزاد نمايند ، چه بسا بیشتر اونها تلف مى‏شدند، زیرا گاه نیمى از جامعه را بردگان تشکیل مى‏دادند، اونها نه کسب و کار مستقلى داشتند، و نه خانه و لانه و وسیله‏اى براى ادامه زندگى .



اگر در یک روز و یک ساعت معین همه آزاد مى‏شدند یک جمعیت عظیم بیکار ظاهر مى‏گشت که هم زندگى خودش با خطر مواجه بود و هم ممکن بود نظم جامعه را مختل کند، و به هنگامى که محرومیت به او فشار مى‏آورد به همه جا حمله‏ور شود و درگیرى و خونریزى به راه افتد .



اینجا هست که باید تدریجا آزاد شوند، و جذب جامعه گردند ، نه جان خودشان به خطر بیفتد ، و نه امنیت جامعه را به خطر اندازند، و اسلام درست این برنامه حساب شده را تعقیب کرد .



این برنامه مواد زیادى دارد که رؤس مسائل اون به طور فشرده و فهرست‏وار در اینجا مطرح مى‏شود:
ماده اول - بستن سرچشمه‏هاى بردگى
بردگى در طول تاریخ اسباب فراوانى داشته ، نه تنها اسیران جنگى و بدهکارانى که قدرت بر پرداخت بدهى خود نداشتند به صورت برده درمى‏آمدند که زور و غلبه نیز مجوز برده گرفتن و برده‏دارى بود اما اسلام جلو تمام این مسائل را گرفت، تنها در یک مورد اجازه برده‏گیرى داد و اون در مورد اسیران جنگى بود .

این مسلم هست که در میدان جنگ و سپس غلبه بر دشمن یا باید تمام افراد باقی مانده از دشمن را کشت و یا بجاى کشتن اونها را اسیر کرد چرا که اگر دشمن رها شود باز ممکن هست نیروهاى خود را تجدید ساوقت کرده و حمله مجددى را آغاز نماید.

اسلام راه حل دوم را بر گزیده هست اما فرموده هست که سپس اسارت صحنه دگرگون مى‏شود، و اسیر با تمام جنایاتى که مرتکب شده هست به صورت یک امانت الهى در دست مسلمین در مى‏آید که باید حقوق بسیارى را در باره او رعایت کرد [2] .



اما حکم اسیر سپس خاتمه جنگ یکى از سه چیز هست : آزاد کردن بى‏قید و شرط ، آزاد کردن مشروط به پرداخت فدیه ( غرامت ) و برده ساختن او ، و البته انتخاب یکى از این سه امر منوط به نظر امام و پیشواى مسلمین هست و او هم با در نظر گرفتن شرائط اسیران و مصالح اسلام و مسلمین از نظر داخل و خارج اونچه را شایسته‏تر باشد برمى‏گزیند و دستور اجرا مى‏دهد .



اما در شرایطی که نظر امام و پیشواى مسلمین بر این برنامه می گرفت که اسیران آزاد نشوند از اونجا در اون روز امکانات و زندانهائى نبود که بتوان اسیران جنگى را تا روشن شدن وضعشان در زندان نگه داشت ، راهى جز تقسیم کردن اونها در میان خانواده‏ها و نگهدارى به صورت برده نداشت .



بدیهى هست هنگامى که چنین شرائطى تغییر یابد هیچ دلیلى ندارد که امام مسلمین حکم بردگى را در باره اسیران بپذیرد مى‏تواند اونها را از طریق پرداخت غرامت آزاد سازد ، زیرا اسلام پیشواى مسلمین را در این امر مخیر ساخته تا با در نظر گرفتن مصالح اقدام کند ، و به این ترتیب تقریبا سرچشمه‏هاى بردگى جدید در اسلام بسته شده هست .



ماده دوم - گشودن دریچه آزادى

اسلام برنامه وسیعى براى آزاد شدن بردگان تنظیم کرده هست که اگر مسلمانان اون را عمل مى‏کردند در مدتى نه چندان زیاد همه بردگان تدریجا آزاد و جذب جامعه اسلامى مى‏شدند .


رؤوس این برنامه چنین هست :
الف - یکى از مصارف هشتگانه زکات در اسلام خریدن بردگان و آزاد کردن اونها هست [3] و به این ترتیب یک بودجه دائمى و مستمر براى این امر در بیت المال اسلامى در نظر گرفته شده که تا آزادى کامل بردگان ادامه خواهد داشت .



ب - مقرراتى در اسلام وضع شده که بردگان طبق قراردادى که با مالک خود مى‏بندند بتوانند از دسترنج خود آزاد شوند ( در فقه اسلامى فصلى در این زمینه تحت عنوان مکاتبه آمده هست ) .



ج - آزاد کردن بردگان یکى از مهمترین عبادات و اعمال خیر در اسلام هست ، و پیشوایان اسلام در این مساله پیشقدم بودند ، تا اونچه که در حالات على (ع) نوشته‏اند: هزار برده را از دسترنج خود آزاد کردند! [4]

د - پیشوایان اسلام بردگان را به کمترین بهانه‏اى آزاد مى‏کردند تا سرمشقى براى دیگران باشد ، تا اونجا که یکى از بردگان امام باقر (ع) کار نیکى انجام داد امام (ع) فرمود: برو تو آزادى که من خوش ندارم مردى از اهل بهشت را به خدمت خود درآورم . [5]

در حالات امام سجاد على بن الحسین (ع) آمده هست : خدمتکارش آب بر سر حضرت مى‏ریخت ظرف آب افتاد و حضرت را مجروح کرد ، امام (ع) سر را بلند کرد ، خدمتکار فرمود : و الکاظمین الغیظ حضرت فرمود : خشمم را فرو بردم عرض کرد : و العافین عن الناس فرمود : خدا تو را ببخشد عرض کرد : و الله یحب المحسنین فرمود : برو براى خدا آزادى .



ه- در بعضى از روایات اسلامى آمده هست : بردگان سپس هفت سال خود به خود آزاد مى‏شوند ، چنانکه از امام صادق (ع) مى‏خوانیم: کسى که ایمان داشته باشد سپس هفت سال آزاد مى‏شود صاحبش بخواهد یا نخواهد و به خدمت گرفتن کسى که ایمان داشته باشد سپس هفت سال حلال نیست . [6]

در همین باب حدیثى از پیامبر گرامى اسلام (ص) نقل شده که فرمود: پیوسته جبرئیل سفارش بردگان را به من مى‏کرد تا اونجا که گمان کردم به زودى ضرب الاجلى براى اونها مى‏شود که به هنگام رسیدن اون آزاد شوند . [7]

و - کسى که برده مشترکى را نسبت به سهم خود آزاد کند موظف هست بقیه را نیز بخرد و آزاد کند .



ز- هر گاه بخشى از برده‏اى را که مالک تمام اون هست آزاد کند این آزادى سرایت کرده و خود بخود همه آزاد خواهد شد !

ح - هر گاه کسى پدر یا مادر و یا اجداد و یا فرزندان یا عمو یا عمه یا دائى یا خاله ، یا برادر یا خواهر و یا برادرزاده و یا خواهرزاده خود را مالک شود فورا آزاد مى‏شوند .



ط - هر گاه مالک از کنیز خود صاحب فرزندى شود فروختن اون کنیز جائز نیست و باید سپس سهم ارث فرزندش آزاد شود .



این امر وسیله آزادى بسیارى از بردگان مى‏شد ، زیرا بسیارى از کنیزان به منزله همسر صاحب خود بودند و از اونها فرزند داشتند .



ی - کفاره بسیارى از تخلفات در اسلام آزاد کردن بردگان برنامه داده شده ( کفاره قتل خطا - کفاره ترک عمدى روزه - و کفاره قسم را به عنوان نمونه در اینجا مى‏توان نام برد ) .



ک - آزادی برده بواسطه پاره‏اى از مجازاتهاى سخت که صاحب برده‏نسبت به او انجام می داد.



قبل از اسلام صاحبان بردگان خود را به انجام هر گونه تنبیه و مجازات شکنجه ای در مورد بردگان مجاز می دانستند و بدون هیچ مانعی هر گونه جنایتی را آزادانه در حق اونان روا می داشتند.

اما اسلام پاره ای از مجازات ها (مثل بریدن گوش، زبان ،بینی و...)را ممنوع کرد، و فراخوان نمود برده ای که چنین جنایتی از طرف صاحب او در حق او صورت گیرد آزاد خواهد شد.

[8]

ماده سوم - احیاى شخصیت بردگان
در دورانی که بردگان مسیر خود را طبق برنامه حساب شده اسلام به سوى آزادى مى‏پیمایند اسلام براى احیاى حقوق اونها اقدامات وسیعى کرده هست ، و شخصیت انسانى اونان را احیاء نموده ، تا اونجا که از نظر شخصیت انسانى هیچ تفاوتى میان بردگان و افراد آزاد نمى‏گذارد و معیار ارزش را همان تقوا برنامه مى‏دهد ، لذا به بردگان اجازه مى‏دهد همه گونه پستهاى مهم اجتماعى را عهده‏دار شوند ، تا اونجا که بردگان مى‏توانند مقام مهم قضاوت را عهده‏دار شوند .

در عصر پیامبر (ص) نیز مقامات برجسته‏اى از فرماندهى لشکر گرفته تا پستهاى حساس دیگر به بردگان یا بردگان آزاد شده سپرده شد .



بسیارى از یاران بزرگ پیامبر (ص) بردگان بودند و یا بردگان آزاد شده ، و در حقیقت بسیارى از اونها به صورت معاون براى بزرگان اسلام انجام وظیفه مى‏کردند.

سلمان و بلال و عمار یاسر و قنبر را در این گروه مى‏توان نام برد ، سپس غزوه بنى المصطلق پیامبر (ص) با یکى از کنیزان آزاد شده این قبیله ازدواج کرد و همین امر بهانه‏اى آزادى تمام اسراى قبیله شد .


ماده چهارم - رفتار انسانى با بردگان
در اسلام دستورات زیادى در باره رفق و مدارا با بردگان وارد شده تا اونجا که اونها را در زندگى صاحبان خود شریک و سهیم کرده هست .



پیغمبر اسلام (ص) مى‏فرمود : کسى که برادرش زیر دست او هست باید ، از اونچه مى‏خورد به او بخوراند و از اونچه مى‏پوشد به او بپوشاند ، و زیادتر از توانائى به او تکلیف نکند .



على (ع) به غلام خود قنبر مى‏فرمود : من از خداى خود شرم دارم که لباسى بهتر از تو بپوشم ، زیرا رسول خدا (ص) مى‏فرمود : از اونچه خودتان مى‏پوشید بر اونها بپوشانید و از اونچه خود مى‏خورید به اونها غذا دهید .



امام صادق (ع) مى‏فرماید : هنگامى که پدرم به غلامى دستور انجام کارى مى‏داد ملاحظه مى‏کرد اگر کار سنگینى بود بسم الله مى‏فرمود و خودش وارد عمل مى‏شد و به اونها کمک مى‏کرد .



خوشرفتارى اسلام نسبت به بردگان در این دوران انتقالى به اندازه‏اى هست که حتى بیگانگان از اسلام نیز روى اون تاکید و تمجید کرده‏اند .



به عنوان نمونه جرجى زیدان در تاریخ تمدن خود چنین مى‏گوید : اسلام به بردگان فوق العاده مهربان هست پیغمبر اسلام (ص) در باره بردگان سفارش بسیار نموده ، از اون جمله مى‏فرماید : کارى که برده تاب اون را ندارد به او واگذار نکنید ، و هر چه خودتان مى‏خورید به او بدهید .



در جاى دیگر مى‏فرماید : به بندگان خود کنیز و غلام نگوئید ، بلکه اونها را پسرم و دخترم خطاب کنید ! قراون نیز در باره بردگان سفارش جالبى کرده و مى‏گوید : خدا را بپرستید ، براى او شریک مگیرید ، با پدر و مادر و خویشان و یتیمان و بینوایان همسایگان نزدیک و دور و دوستان ، و آوارگان ، و بردگان جز نیکوکارى رفتارى نداشته باشید ، خداوند از خودپسندى بیزار هست .


ماده پنجم - بدترین کار انسان‏فروشى هست !
اصولا در اسلام خرید و فروش بردگان یکى از منفورترین معاملات هست تا اونجا که در حدیثى از پیغمبر اکرم (ص) آمده هست! بدترین امت کسى هست که انسانها را بفروشد . [9]

همین تعبیر کافى هست که نظر نهائى اسلام را در مورد بردگان روشن سازد و نشان دهد جهت‏گیرى برنامه‏هاى اسلامى به کدام سو هست .



و از این جالبتر این که یکى از گناهان نابخشودنى در اسلام سلب آزادى و حریت از انسانها و تبدیل اونها به یک متاع هست، چنانکه در حدیثى از پیغمبر گرامى اسلام (ص) آمده هست: خداوند هر گناهى را مى‏بخشد جز ( سه گناه ) : کسى که مهر همسرش را انکار کند ، یا حق کارگرى را غصب نماید ، و یا انسان آزادى را بفروشد [10] ! طبق این حدیث غصب حقوق زنان ، و حق کارگران ، و سلب آزادى از انسانها سه گناه نابخشودنى هست .



همانگونه که در بالا آوردیم اسلام تنها در یک مورد اجازه برده‏گیرى مى‏دهد و اون در مورد اسیران جنگى هست ، اون هم هرگز جنبه الزامى ندارد در حالى که در عصر ظهور اسلام ، و قرنها سپس اون برده‏گیرى از طریق زور و حمله به کشورهاى سیاه‏پوستان و دستگیر کردن انسانهاى آزاد ، و تبدیل اونها به بردگان ، بسیار زیاد بود ، و گاهى در مقیاس هاى وحشتناک روى اون معامله مى‏شد ، بطورى که در اواخر قرن 18 میلادى دولت انگلستان هر سال دویست هزار برده را معامله مى‏کرد، و هر سال یکصد هزار نفر را از آفریقا گرفته و به صورت بردگان به آمریکا مى‏بردند .



کوتاه سخن اینکه کسانى که به برنامه اسلام در مورد بردگان خرده‏گیرى مى‏نمايند از دور سخنى شنیده‏اند ، و از اصول این برنامه و جهت‏گیرى اون که همان آزادى تدریجى و بدون ضایعات بردگان هست اطلاع دقیقى ندارند ، و یا تحت تاثیر افراد مغرضى برنامه گرفته‏اند که به گمان خود این را نقطه ضعف مهمى براى اسلام شمرده و روى اون تبلیغات دامنه‏دارى به راه انداخته‏اند . [11]

از اونچه بیان شد روشن گردید که اگر پیشوایان اسلام برده یا بردگانی در اختیار داشتند در قالب برنامه حساب شده و حکیمانه اسلام در بر خورد با مسأله بردگی بوده هست و معاشرت اونان با بردگان به گونه ای بود که در بسیاری از موارد وقتی برده ای را آزاد می کردند اون برده حاضر نمی شد منزل امام (ع) را ترک کند و با اصرار از امام(ع) می خواستند که اجازه بدهد او همچنان در خدمت ایشان باشد ولی امام(ع) نمی پذیرفتند.

از طرفی بر خورد و معاشرت اونان با بردگان یک الگوی عملی و به نوعی آموزش جامعه بشری مخصوصا مسلمانان در بر خورد با این مسأله بسیار مهم و مورد ابتلاء جامعه بوده هست.



اما در ارتباط با شبهه ی شما در رابطه با مسأله ی برده داری و آیه ی شریفه ی «لااکراه فی الدین» لازم هست ذکر کنیم که: مسأله ی برده داری، با اختیار و آزادی انسان در انتخاب دین و عقیده که مورد تأکید قراون نیز برنامه گرفته تفاوت بنیادین دارد.

به تعبیری روشنتر آیه ی شریفه اشاره به رد اجبار و اکراه در پذیرش دین و عقیده دارد و مربوط به روح انسان و امری درونی هست و در واقع عقیده چون امر درونی هست اجبار بردار نیست [12] لکن برده داری مربوط به هستثمار جسم و وجود بیرونی انسان هاست.

کما این که در طول تاریخ انسان هایی نظیر بلال حبشی و ...

که به حسب ظاهر برده بوده اند اما در انتخاب عقیده و دین روحی آزاد و مختار داشته و اسلام را پذیرفته اند و از اونطرف انسانهایی نظیر ابولهب و ...

که به حسب ظاهر آزاد بوده اند اما از لحاظ روحی در بند و اسارت شهوات و تمنیات نفسانی و دنیوی بوده اند و با حقیقت اسلام به مقابله برخاستند.




[1] تفسیر نمونه ج : 21 صص 413 و 417 .


[2] وسائل‏الشیعة ج : 15 ص : 92: على (ع): اطعام الاسیر و الاحسان الیه حق واجب و ان قتلته من الغد : غذا دادن به اسیر و نیکى نسبت به او حق واجبى هست هر چند بنا باشد که فردا او را اعدام کنى .- ْالکافی ج : 5 ص : 35امام على بن الحسین (ع) آمده هست که فرمود : اذا اخذت اسیرا فعجز عن المشى و لیس معک محمل فارسله ، و لا تقتله ،فانک لا تدرى ما حکم الامام فیه : هنگامى که اسیرى گرفتى و او را با خود مى‏آورى اگر از راه رفتن ناتوان شد و مرکبى براى حمل او ندارى او را رها کن ، و به قتل مرسان ، چرا که نمى‏دانى هنگامى که او را نزد امام آوردى چه حکمى در باره او خواهد کرد .‏
[3] توبه ، 60 .


[4] : الکافی ج : 5 ص : 74 :اعتق الفا من کد یده.


[5] : من‏لایحضره‏الفقیه ج : 1 ص : 27: اذهب فانت حر فانى اکره ان هستخدم رجلا من اهل الجنة.


[6] الکافی ج : 6 ص : 196: من کان مؤمنا فقد عتق بعد سبع سنین ، اعتقه صاحبه ام لم یعتقه ، و لا یحل خدمة من کان مؤمنا بعد سبعة سنین.


[7] - من‏لایحضره‏الفقیه ج : 1 ص : 52- وسائل‏الشیعة ج : 2 ص : 7-مستدرک‏الوسائل ج : 13 ص : 379: ما زال جبرئیل یوصینى بالمملوک حتى ظننت انه سیضرب له اجلا یعتق فیه.


[8] شرح اللمعة الدمشقیة،ج6،ص280.


[9] : الکافی ج : 5 ص : 114: شر الناس من باع الناس.


[10] : مستدرک‏الوسائل ج : 13 ص : 378 ان الله تعالى غافر کل ذنب الا من جحد مهرا ، او اغتصب اجیرا اجره ، او باع رجلا حرا .


[11] -ر.ک تفسیر نمونه ج : 21 صص : 423 -410.


[12] برای آگاهی بیشتر، نک: سؤال 1161، نمایه: ایمان و امر به معروف و...

و جهاد ابتدایى
.


20:

دقت کنید اگه منظورتون صیغه هست که این میتونه برا هرزنی پیش بیاد،فقط مختص غنایم جنگی نیس،ولی درمورد همسر که من فرمودم منظورم همسر دائمی بود ک شما میتونید خیلی از امامان ما رو ببینید که همسرانشون از کشورای دیگه بودن.
پ.ن:منظورم مسلمون واقعی بود نه اسمی
پ.ن2:توضیحات تکمیلی رو لئوی عزیز تو پست قبلی دادن

21:



بله در جریانم ماشالا میگمن هر گلی یه بویی داره امامان عزیز این رو در هر زنی یه بویی داره تجلی دادن و از هر جا هر دافی میرسید دستشون رو مال خودشون میکردن


80 out of 100 based on 60 user ratings 710 reviews